معایب کابینت ممبران از ممبران بیشتر بدانیم

کابینت ممبرانمعایب کابینت ممبران از ممبران بیشتر بدانیم

قطعات کابینت ممبران یکی از شیک ترین و لوکس ترین کابینت هایی است که تا به حال تولید شده و یکی از پرطرفدارترین کابینت هایی است که در بازار موجود می باشد اما هنگام خرید بهتر است با در نظر گرفتن معایب آن این کابینت را انتخاب نماییم که بعدها متحمل هزینه‌های بیشتری نشویم .

شناخت معایب کابینت ممبران توأم با دانستن مزایای آن ما را در داشتن انتخاب بهتر قطعاً کمک خواهد کرد .

پنج عیب کابینت ممبران یا وکیوم

  1.  ظرافتِ زیاد در طرح :

کابینت های ممبران دارای مغزی ام دی اف خام می باشد که این مغزی به وسیله یک لایه pvc با حرارت چسب و فشار ناشی از خلاء وکیوم پوشش داده میشود .

اما ایراد این ظرافت زیاد در این کابینه چیست ؟ به دلیل ظریف بودن برجستگی ها و فرورفتگی های روی این کابینت پوشش دادن لایه pvc به سختی صورت می گیرد اما می توان با یک کاربرد ساده این مشکل را برطرف کرد آن هم اینکه طرح های منبت شده روی سطح کار را سی ان سی شده به مقدار قابل توجهی درشت تر در نظر بگیریم تا احتمال خطای دستگاه را پایین بیاوریم و کار تمیزتری را داشته باشیم

     ۲. دو تنوع کیفیت اجرای کابینت ممبران:

یکی دیگر از معایب این نوع کابینت این است که کیفیت نهایی محصول دارای استاندارد ویژه نیست و کاملا به نحوه عملکرد مجریان کابینت ساز دارد پس در انتخاب کابینت ساز هم باید دقت بیشتری داشته باشید علتش هم این است که مرحله پوشش pvc یا همان مرحله وکیوم که کار بسیار پر اهمیتی در ساخت کابینت ممبران هست.

معایب کابینت ممبران

می توانند با استفاده از چسب نامرغوب حین انجام کار همراه باشد و یا استفاده از ورق pvc با جنس نامناسب و یا در مرحله سی ان سی دقت کافی به خرج ندهد در نهایت امر اینکه برش نهایی لایه پی وی سی دارای دقت و ظرافت مناسب نباشد .

معایب کابینت ممبران

برش نهایی لایه pvc باید طوری باشد که ورق تا پشت کار با دقت و ظرافت امتداد پیدا کرده باشد . سپس برش ایجاد شده باشد در برخی کابینت های ممبران دیده شده این عمل بسیار ضعیف عمل شده و باعث می شود که کابینت خیلی زود استحکام خود را از دست بدهد .

یک مطلب  مهم در مورد ممبران یا همان وکیوم این است که  ممبران فقط برای کابینت آشپزخانه استفاده نمی شود بلکه برای درب های اتاق ها و کمد دیواری ها نیز  استفاده می‌شود در نظر داشته باشیم که  جایی  که مرتبط با آب و رطوبت باشد قطعاً نحوه وکیوم کردن صحیح ممبران برای  طول عمر دربها  کمک شایانی خواهد کرد .

معایب کابینت ممبران

پس از انتخاب کابینت ساز باید دقت بیشتری داشته باشید به عنوان مثال این یک نمونه از کار یزدان کابینت می باشد که کاملا با دقت و ظرافت و توجه زیاد به کیفیت دربهای ممبران ساخته شده اند .

کابینت ممبران

     ۳‌ . حساس بودن به نور زیاد و حرارت در پوشش خارجی کابینت ممبران:

روکش pvc که روی کابینت ممبران کشیده می شود دارای یک مشکل قابل توجه است این روکش ها در برابر نور آفتاب و منابع گرمازا مثل شعله گاز و بخار آب می توانند تغییر رنگ دهند و یا اینکه چسب این روکش ها کم کم ضعیف و اصطلاحاً خودش را ول کند و همانطور که قبلا هم گفتیم کیفیت چسب در کابینت ممبران بسیار مهم و حیاتی می‌باشد و استفاده از چسب های بی کیفیت در کابینت های ممبران می‌تواند باعث ول شدن زودهنگام روکش و در حال خراب شدن کل کار بشود .

معایب کابینت ممبران

پس هنگام طراحی کابینت ممبران به فاصله کابینت از اجاق گاز توجه کامل داشته باشید مثلاً کابینت ساز باید دیواره یا ستون کنار گاز رو با فاصله مناسب نسبت به گاز اجرا کند یا برای گاز دیواره در نظر گرفته نشود .

   ۴.حساسیت به اجسام سخت و تیز:

یکی دیگر از مشکلات و معایب کابینت ممبران با روکش های pvc حساس بودن در برابر صدمات ناشی از برخورد یک جسم سخت یا تیز می باشد که باید کاملاً مراقب باشید در غیر این صورت دچار هزینه و دردسر زیادی برای مرمت آن می شوید.

۵ . تعمیر قسمت خراب شده کابینت ممبران:

یکی دیگر از ایرادات بزرگ کابینت ممبران ( معایب کابینت ممبران ) تنوع زیاد در رنگ و طرح  می‌تواند می باشد شاید برایتان سوال باشد که تنوع طرح و رنگ چگونه می تواند ایراد به حساب بیاید.

پاسخ این است که ممکن است کابینت شما بعد از گذشت ۳ سال نیاز به تعمیر داشته باشد اما در واقع ممکن است پس از  گذشت این زمان طرح و رنگ بکار رفته در کابینت شما در بازار موجود نباشد . دلیل خاصی هم ندارد ممکن است بخاطر ایجاد تنوع بیشتر و جلب بازار و رضایتمندی مشتری دست به تولید طرح ها و رنگهای بیشتری برده باشند و یا اینکه به دلیل نقص فنی که در برخی مدل ها پیدا می شود سعی بر رفع نقص آن مدل می کنند و خود به خود آن مدل از گردونه حذف میشود .

نتیجه ان کابینت ممبران را سفارش بدهیم یا نه؟

همانطور که گفتیم این کابینت بسیار شیک و امروزی است و تقریباً سلیقه اکثر مشتریان را تامین مینماید،اما باید با توجه به معایب گفته شده دقت بیشتری در انتخاب مجری کابینت ممبران به خرج دهیم چرا که اهمیت انتخاب کابینت ساز حرفه ای باعث میشود سالهای سال از داشتن کابینت ها و حتی درب های اتاق های که داریم لذت بیشتری ببریم .

معایب کابینت ممبران

کابینت یزدان با شعار مشتری مداری سعی نموده با رعایت اخلاق حرفه ای کار و ارائه قیمت مناسب با تعهد زمان بندی اعلام شده ، بهترین کابینت از هر نوع ( کابینت ممبران ، کابینت های کلاس ، و …) و دکرداسیون داخلی منزل را به شما عرضه نماید . به طوریکه پس از پایان پروژه ها رضایت کارفرما توسط یزدان کابینت بسیار حائز اهمیت خواهد بود .

۰ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *