طراحی کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک چیست؟

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک
طراحی کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک چیست؟

کابینت های آشپزخانه شما زمینه را برای استایل  شیک و ظاهر چشم نواز آن  و همچنین سازماندهی کامل ملزومات آشبزخانه  فراهم می کند. اما جدیدترین ایده‌ها و گرایش‌های طراحی کابینت آشپزخانه می‌تواند دشوار باشد، زیرا برخی از گرایش‌ها پس از چندین سال قدیمی به نظر می‌رسند. تعویض کابینت آشپزخانه شما یک سرمایه‌گذاری بزرگ است، بنابراین انتخاب درست کابینت و لذت  بردن از یک آشپزخانه زیبا و به‌روز  بسیار اهمیت دارد. ما  جدیدترین ایده های کابینت آشپزخانه را بررسی کرده و بر آن شدیم در این مقاله شما عزیزان را از  نتیجه عملکرد خود در این زمینه مطلع کنیم تا هنگام انتخاب دارای دیدگاه بازتری باشید .

برای یک آشپزخانه معاصر، کابینت های سنتی با رنگ های چوبی تیره تر را کنار بگذارید و با رنگ ها همراه شوید. کابینت های رنگی یک راه عالی برای شخصیت بخشیدن به آشپزخانه هستند. بهترین بخش این است که کابینت های رنگ شده خاصی را می توان در صورت نیاز بدون نیاز به تعویض دوباره رنگ کرد. جسورانه ترین رنگ های امروزی لزوماً زرد روشن یا رنگ های اولیه اشباع شده نیستند. رنگ‌های خنثی امروزی یک بیانیه بزرگ و مدرن و در عین حال کلاسیک ایجاد می‌کنند مانند: – خاکستری – آبی – سفید – قهوه‌ای

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک در طرح و رنگ بی انتها و در عین حال بسیار مورد پسند هستند. آنها اغلب دارای پالت های رنگی خنثی و جزئیات ساده هستند. در این قسمت شش عنصر اساسی یک کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک را بررسی میکنیم .

۱. استفاده  از رنگ سفید و کرم در کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک :

این سبکی است که تقریباً همه در آن احساس راحتی می کنند، حتی برخی از مدرنیست ها نیز با  این ترکیب  در طراحی بسیار موافقند. کابینت های سفید یا کرم ظاهری کلاسیک ارائه می دهند که در طول زمان هم دمده نمیشوند .

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

۲. استفاده از کانترهای مشکی در کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک اغلب از رنگ های سیاه و سفید در ترکیب خود استفاده می کنند. یکی از ویژگی‌های کلاسیک امتحان شده و واقعی، میز پیشخوان مشکی است، خواه گرانیت سیاه مطلق، یا مواد کوارتز ریخته‌گری شده باشد.

۳.  استفاده از میزهای مرمر سفید در کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

انواع سنگهای مرمراز سنگهای پرطرفداری هستند که در کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک واقعاً برجسته هستند. در واقع، میزهای مرمری اغلب نقطه کانونی یک کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک هستند. با وجود اینکه بسیاری از صاحبان خانه می دانند که مشکلات تعمیر و نگهداری سنگ مرمر وجود دارد، اما نمی توانند در برابر زیبایی آن مقاومت کنند.

۴.  دربهای نه خیلی مدرن، نه خیلی آراسته

جنبه دیگری که سبک کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک را تعریف می کند، سبک درب کابینت است در سبک کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک تعداد زیادی درب با طرح های بسیار شلوغ (از نوع در آشپزخانه های سنتی) یا درهای تخت که معمولاً در آشپزخانه های مدرن دیده می شوند نمی بینید.

۵. پالت های جایگزین :

پالت های جایگزین مانند قهوه ای و سفید نیز به طراحی آشپزخانه کلاسیک راه پیدا می کنند. در اینجا کابینت های گردویی، با سنگ مرمر سفید و کابینت هایی با سبک درب ساده همه عناصر یک آشپزخانه نئوکلاسیک هستند .

۶. انعطاف پذیری دردیزاین

چیزی که من در مورد آشپزخانه های کلاسیک دوست دارم این است که آنها مانند آفتاب پرست هستند. می‌توانید همان آشپزخانه را با ترکیب کردن صندلی‌های بار مدرن یا نورپردازی، ظاهر آن را کاملاً تغییر دهید.

کلاسیک می‌تواند با افزودن کاشی‌های مدرن و ترکیب آن با میز و صندلی‌های قدیمی و چراغ‌های آویز به سبک صنعتی، ترکیبب زیبایی خلق کند.

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

انواع کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک :

 کابینت هایی که امروزه با نام نئوکلاسیک طراحی می شوند دارای انواع مختلفی هستند که در این قسمت به متداول ترین انواع آن می پردازیم

  • کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک چوبی

در این نوع از کابینت  برای ساخت بدنه از ورق های چوبی استفاده می‌کنند که طبیعتاً دارای استحکام و زیبایی زیادی می باشند همچنین این نوع از کابینت بدلیل استفاده از ورق چوب دارای قیمت بالایی میباشند .

  • کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک پلی اورتان

در این نوع از کابینت ها به جای ورقه های چوب ورقه های ام دی اف در ساخت و تولید استفاده می شود که سطح خارجی آن را با رنگ پلی اورتان پوشش می دهند .به این از کابینت ها کابینت های پلی اورتان یا رنگ پوششی می گویند که دارای مقاومت و استحکام بالایی نیز می باشند .

  • کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک روکش وکیوم (کابینت کف تراش )

این نوع از کابینت به دلیل به صرفه بودن قیمت و طراحی های متداول نئوکلاسیک دارای طرفداران خاص خود می باشد. جنس بدنه این نوع کابینت ورق های ام دی اف با ضخامت ۱۶ میلیمتر می باشد که بالطبع از استحکام کمتری برخوردار است.

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

در کل می توان گفت برای ساخت درب های کابینت نئوکلاسیک از طرح های زیادی می توان استفاده کرد مثلاً در برخی از طراحی ها درب کابینت را به شکل تمام ام دی اف می سازند و حتی از ام دی اف با روکش چوب طبیعی هم استفاده می‌شود انتخاب نوع درب ها بستگی به بودجه و هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید دارد.

تفاوت های کابینت کلاسیک با نئوکلاسیک :

سبک نئو کلاسیک ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک می باشد با این تفاوت که در سبک نئوکلاسیک اثری از پیچ و خم و شلوغی های زیاد در طراحی آن دیده نمی‌شود کابینت های نئو کلاسیک دارای منبت های بسیار ساده و ظریف می باشند بنابراین گفته می‌شود به دلیل دقت بیشتر در نجاری هزینه‌های ساخت آن نیز بیشتر نسبت به کابینت های دیگر بیشتر می باشد . یکی دیگر از تفاوت های کابینت نئوکلاسیک با کلاسیک در مدت‌زمان ساخت آن میباشد.  کابینت نئوکلاسیک برای اجرا به کوتاه کوتاه ترین زمان نیاز خواهد داشت در حالی که ساخت کابینت های کلاسیک بسیار زمان‌بر است و در نهایت کابینت نئوکلاسیک به دلیل داشتن طراحی جدید و مدرن تر گزینه بسیار خوبی برای خانه های جدید می باشد.

۰ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *