نگاهی به کابینت مدرن

کابینت آشپزخانه مدرن چیست

نگاهی به کابینت مدرن

با گذشت زمان و تمایل بشر به مدرنیته، طراحی داخلی سنتی و کابینت های قدیمی جای خود را به طرح ها و کابینت های به روز با سبک و سیاق مدرن داده است. کابینت آشپزخانه مدرن ویژگی هایی دارند که آن ها را از کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک متمایز می کند. خطوط صاف، یکپارچگی، طراحی و رنگ مینیمالیستی و … در این مقاله قصد داریم به بررسی این ویژگی ها بپردازیم. با ما همراه باشید …

کابینت آشپزخانه مدرن چیست

نگاهی به کابینت مدرن 

کابینت آشپزخانه مدرن برعکس سبک سنتی بیشتر به شکل کمد است. سبک‌های کابینت سنتی معمولاً آراسته و دارای نقش و برجستگی ها و طرح دار هستند، در حالی که کابینت‌های آشپزخانه مدرن همیشه تمیز و ساف و بدون طرح های منبت هستند. کابینت های آشپزخانه سنتی معمولاً از چوب ساخته می شوند که دارای تزئینات یا جزئیات خاص و منبت به آن اضافه شده است. کابینت آشپزخانه مدرن ممکن است در هر جنس یا رنگی باشد، اما همیشه ظاهری تمیز و صاف و سیقلی دارد.

نگاهی به کابینت مدرن

اکثر سبک های کابینت آشپزخانه مدرن بدون قاب هستند. دربهای کابینت بدون قاب معمولاً لبه های اریب یا ضخیم ندارند. طراحی کابینت آشپزخانه مدرن معمولا دارای یک سطح صاف است، اگرچه برخی از کابینت های چوبی ممکن است دارای صفحات چوبی در کنار هم باشند. اگر اینطور باشد، چوب اغلب یک رنگ می شود. سبک های کابینت آشپزخانه سنتی تقریبا همیشه به صورت عمودی باز می شوند. طراحی کابینت آشپزخانه مدرن ممکن است دارای درهای کشویی کمد یا نوع درهایی باشد که از پایین به بالا بسیار شبیه به انبارهای بالای هواپیما در هواپیما باز می شوند.

کابینت‌ مدرن در آشپزخانه‌های امروزی معمولاً ساده و بدون هیچ گونه تزئینات و جزئیات می باشند

دستگیره های کابینت های آشپزخانه مدرن به جای تزیین، ساده هستند و در جدید ترین حالت دارای دستگیره مخفی می باشند و یا بدون دستگیره هستند و برای باز کردن از مگنت استفاده می کنند . لولاها نیز در صورت نمایان شدن تمایل دارند صاف باشند. سبک های کشش درب کابینت مدرن از دستگیره های چوبی مربعی ساده تا میله های فلزی بسیار نازک متغیر است. دستگیره های دقیق مانند سبک های سرامیکی گلدار یا قطعات فلزی برجسته به احتمال زیاد در کمدهای آشپزخانه مدرن یافت نمی شوند.

کابینت آشپزخانه مدرن چیست

نگاهی به کابینت مدرن

چوب‌هایی که برای کابینت‌های آشپزخانه‌های مدرن استفاده می‌شوند احتمالاً از نظر دانه‌بندی صاف هستند. کاج گره‌دار برای ظاهری مدرن بسیار روستایی است. اگر ظاهر کلی تمیز باشد، می توان از چوب های تیره یا روشن برای سبک کابینت آشپزخانه مدرن استفاده کرد. گیلاس یک چوب محبوب برای کمدهای مدرن است. گیلاس تیره به کابینت ها ظاهری شیک می بخشد، در حالی که نوع روشن تر آن کمتر رسمی است.

در عصر جدید از ورقهای mdf صاف و سیقلی ( های گلس ) بیشهر استفاده میشود .

کابینت های آشپزخانه مدرن چوبی معمولاً دارای دانه بندی صاف و بدون گره هستند.

نگاهی به کابینت مدرن

فلز یک ماده ایده آل برای کابینت آشپزخانه مدرن است زیرا به کمدها ظاهری صنعتی می بخشد. فولاد ضد زنگ یک فلز محبوب برای کابینت ها است زیرا وسایل مدرن و کانترها از همان مواد ساخته می شوند. ظاهر سرد و صاف فولاد ضد زنگ سبک مدرن را به تصویر می کشد. کابینت های فلزی رنگی با روکش لعابی در رنگ های روشن مانند آبی یا قرمز گزینه دیگری برای آشپزخانه های مدرن است.

کابینت آشپزخانه مدرن چیست

نگاهی به کابینت مدرن

مطابق با آشپزخانه مینیمالیستی، برخی از کابینت ها و کشوهای آشپزخانه مدرن دستگیره ندارند و به سبک کششی باز نمیشوند .

درب های شیشه ای در بسیاری از طرح های کابینت آشپزخانه مدرن رایج است. درهای کابینت شیشه ای شفاف امکان نمایش ظروف و سایر موارد را فراهم می کند. انواع درب‌های شیشه‌ای مات مانند انواع مات، اقلام ذخیره‌شده را چندان آشکار نمی‌کنند. هر دو نوع درب شیشه ای ظاهری مطبوع ایجاد می کنند که به خوبی با کابینت های مدرن کار می کند.

نور و نورپردازی در کابینت مدرن بسیار تاثیر گذار است .

کابینت یزدان با شعار مشتری مداری سعی نموده با رعایت اخلاق حرفه ای کار و ارائه قیمت مناسب با تعهد زمان بندی اعلام شده ، بهترین کابینت از هر نوع ( کابینت ممبران ، کابینت های مدرن ، و …) و دکوراسیون داخلی منزل را به شما عرضه نماید . به طوریکه پس از پایان پروژه ها رضایت کارفرما توسط یزدان کابینت بسیار حائز اهمیت خواهد بود .

۰ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *